Serviciul de administrare și optimizare găzduire web, xCMS hosting

xCMS Hosting

 

Managed web hosting

Conținut

I. Ce este găzduirea administrată?
II. Găzduire administrată vs Găzduire standard
III. Aveți nevoie de găzduire administrată?
IV. Cu ce se diferențiază Hostico de alți furnizori de găzduire administrată?
V. Transfer aplicație
VI. Verificare integritate
VII. Test de stres
VIII. Analiză securitate
IX. Analiză și optimizare frontend
X. Analiză teme/extensii active
XI. Analiză și optimizare bază de date
XII. Optimizare aplicație
XIII. Conectare servicii adiacente
XIV. Conectare website CDN
XV. Monitorizare Uptime
XVI. Verificare Performanță
XVII. Analiză Integritate/Securitate
XVIII. Administrare

I. Ce este găzduirea administrată?

Achiziționarea unui pachet de găzduire și instalarea unei aplicații nu mai reprezintă lucruri dificile sau care necesită un nivel ridicat de cunoștințe.
Nu același lucru se poate spune însă și despre administrarea ulterioară a aplicației, respectiv a website-ului instalat pe găzduirea respectivă.

Pe lângă aspectele vizibile și tangibile de care se ocupă un proprietar de site, cum ar fi conținutul site-ului, marketing, interfața grafică, social media ș.a.m.d., trebuie luate în calcul și aspectele tehnice ale aplicației, cum ar fi securizarea, optimizarea, actualizarea, monitorizarea, ș.a.m.d.
Atât partea vizibilă clienților/proprietarului (frontend) cât și partea din spate(backend) necesită o implicare directă, activă și constantă pentru o bună funcționare. Această implicare necesită timp, energie și resurse chiar și în cazul deținerii cunoștințelor aferente realizării acestor sarcini.

Găzduirea administrată implică preluarea acestor responsabilități, asigurând atât buna funcționare a serviciilor de găzduire, precum și buna funcționare a aplicației clientului.

II. Găzduire administrată vs Găzduire standard

Pe găzduirea standard veți beneficia de spațiul oferit de pachetul de găzduire achiziționat și resursele alocate acestuia. Sarcina instalării și administrării aplicației este responsabilitatea clientului.
În cazul găzduirii administrate, sarcina securizării, optimizării, actualizării și monitorizării aplicației/website-ului revine societății furnizoare de găzduire, aceasta asumându-și complexitatea administrării aplicației, clientul având libertatea și liniștea necesară de a se concentra pe crearea unei experiențe digitale unice.

III. Aveți nevoie de găzduire administrată?

Ar fi indicat să optați pentru o găzduire administrată dacă:

  • nu dețineți cunoștințele necesare administrării aplicației/site-ului
  • nu aveți timpul necesar administrării aplicației/site-ului
  • nu vă puteți permite ca site-ul să fie compromis datorită neactualizării/nesecurizării acestuia
  • nu doriți să pierdeți vizitatori/clienți din cauza unei încărcări greoaie a site-ului

IV. Cu ce se diferențiază Hostico de alți furnizori de găzduire administrată ?

Deși sunt societăți care oferă pachete de găzduire care în denumirea lor conțin numele unor aplicații acestea nu includ însă și administrarea acestora.
Serviciul de găzduire administrată este un serviciu adiacent celor oferite deja de Hostico astfel că motivele afișate aici, se aplică și acestui serviciu.

Viteza, fiabilitatea, performanța și asistența oferită sunt motive pentru a vă migra site-ul la Hostico.

În completarea serviciului de găzduire administrată, pe lângă optimizările făcute aplicației, venim și cu soluții adiacente la nivel de server cum ar fi Memcached, Redis, ElasticSearch, Nginx.
Acestea vor prelua o parte din stresul la care este supusă aplicația și vor îmbunătăți performanța acesteia.

Serviciile pe care le oferim ca parte a pachetului de găzduire administrată, pe lângă beneficiile oferite implicit de un pachet de găzduire Hostico sunt:

V. Transfer aplicație

Serviciu oferit gratuit pentru toate pachetele de găzduire Hostico:

  • transferul fișierelor și al bazelor de date
  • reconfigurarea aplicației pentru ca aceasta să funcționeze pe serverele noastre
  • transferul căsuțelor poștale împreună cu conținutul acestora

VI. Verificare integritate

Înainte de efectuarea oricăror operațiuni, vom verifica integritatea aplicației. Dacă aceasta este compromisă, orice alt test ulterior este irelevant și ne vom concentra întâi pe restabilirea integrității aplicației.
Scanarea fișierelor/bazei de date pentru posibile fișiere corupte/infectate și/sau înregistrări nedorite.

VII. Test de stres

Vom verifica numărul aproximativ de conexiuni concurente pe care aplicația o suportă cu resursele care îi sunt alocate înainte și după optimizarea acesteia.

VIII. Analiză securitate

Se încearcă depistarea problemelor de securitate și potențialele vulnerabilități care ar putea duce la compromiterea site-ului. Ulterior sunt implementate măsuri de securitate pentru întărirea aplicației.
Verificare vulnerabilități aplicație, extensii, respectiv teme instalate.
Verificarea site-ului în baze de date externe privind starea respectiv reputația acestuia.

IX. Analiză și optimizare frontend

Verificarea optimizării frontend a aplicației/site-ului conform standardelor impuse de Google/Yslow și optimizarea, respectiv corelarea aplicației cu acestea, pentru obținerea unui timp de încărcare mai scăzut.

X. Analiză teme/extensii active

Verificarea funcționării acestora, nivelului de încărcare, posibile incompatibilități, vulnerabilități ș.a.m.d.

XI. Analiză și optimizare bază de date

Se verifică atât nivelul de încărcare al bazei de date cu informații neesențiale stocate de fiecare aplicație în parte, precum și interogările SQL rulate de către aplicație, în vederea optimizării tabelelor SQL aferente.

XII. Optimizare aplicație

Implementarea unor măsuri menite să reducă consumul de resurse al aplicației dar fără afectarea bunei funcționalități a acesteia.

XIII. Conectare servicii adiacente

În funcție de aplicația folosită și de măsurile care trebuie luate pentru o mai bună funcționare, aceasta va fi conectată către serviciile instalate pe server în vederea preluării unei părți din consumul de resurse realizat de aplicație și scăderea timpului de răspuns al acesteia.

XIV. Conectare website CDN

Pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului de pe diferite locații ale globului, conectăm website-ul la o rețea globală CDN pentru a ne asigura de o viteză de încărcare cât mai rapidă. Un CDN configurat corespunzător poate, de asemenea, să protejeze site-urile împotriva atacurilor de tip DDOS (Distributed Denial-of-Service), reducând impactul acestora asupra funcționării proiectelor.

XV. Monitorizare Uptime

Verificăm funcționarea site-ului la intervale regulate de timp, ceea ce înseamnă că timpul nostru de intervenție este aproape instant oricărei întreruperi care ar putea apărea. Echipa Hostico este anunțată imediat privind întreruperea, iar verificarea și eliminarea cauzei întreruperii este inițiată în cel mai scurt timp posibil.

XVI. Verificare Performanță

Analizăm performanța site-ului în vederea depistării unor posibile situații neprevăzute, ameliorarea acestora precum implementarea de noi metode disponibile pentru îmbunătățirea funcționării.

XVII. Analiză Integritate/Securitate

Scanarea fișierelor/bazei de date pentru posibile fișiere corupte/infectate și/sau înregistrări nedorite.
Scanare de securitate în vederea identificării posibilelor vulnerabilități care ar putea apărea ca urmare a unei actualizări sau instalări/dezinstalări a unei extensii/teme.

Verificare vulnerabilități aplicație, extensii, respectiv teme instalate.

Verificarea site-ului în baze de date externe privind starea respectiv reputația acestuia.

XVIII. Administrare

Instalare/dezinstalare/configurare extensii/teme.

Aceste servicii sunt oferite pentru aplicațiile respectiv CMS-urile WordPress, Woocommerce, Prestashop, OpenCart, Joomla, Virtuemart și Drupal.
Serviciul nu este disponibil pentru aplicațiile respectiv CMS-urile a căror funcționalitate nativă sau lărgită prin diverse extensii permite crearea a multiple site-uri / magazine (multisite / multistore)