La accesarea site-ului primesc 500 Internal Server Error, pagină alba sau erori PHP. Cum pot afla detalii despre problemă ?
Cunoscuta eroare 500. Pentru mulți utilizatori prezintă o problemă majoră. În acest articol veți găsii toate informațiile de care aveți nevoie.
Pot exista situații în care, la accesarea site-ului, se afișează mesajul 500 Internal Server Error, o pagină albă sau alte mesaje care conțin detalii despre eroarea întâmpinată (cum ar fi erori PHP). Aceste probleme pot fi cauzate, în general, de:
- Erori în sintaxa PHP.
- Erori în sintaxa fișierului
.htaccess
.
Pentru a afla detalii despre aceste erori, în cazul în care browser-ul nu le afișează automat, este necesar să verificăm logurile manual. Logurile de erori pot fi accesate în următoarele moduri:
- În cazul panoului de control cPanel, detaliile despre erori sunt disponibile în modulul Errors din secțiunea Metrics.
- În cazul panoului de control Webuzo, detaliile despre erori sunt disponibile în modulul Error Log din secțiunea Server Info.
Dacă variantele de mai sus nu oferă suficiente informații despre erorile întâmpinate, trebuie să consultăm fișierul error_log, care se găsește de obicei în directorul rădăcină al site-ului sau al scriptului executat. Fișierul error_log poate fi accesat utilizând File Manager-ul din panoul de control sau prin FTP. În unele cazuri, logul de erori poate avea o altă denumire specificată de aplicație, cum ar fi errors
, exception_log
etc.
Pot exista situații în care nicio eroare nu este înregistrată în logurile de erori. În acest caz, trebuie să ne asigurăm că următoarele directive PHP sunt activate:
- log_errors
- display_errors
În cazul cPanel, directivele PHP pot fi configurate urmărind tutorialele:
De asemenea, trebuie să verificăm dacă aplicația utilizată are funcțiile de afișare și logare a erorilor activate. Aceste setări diferă de la o aplicație la alta și trebuie consultată documentația specifică fiecărei aplicații.